29 mei 2014

willekeurige momenten







1. Mijn mooie orchidee, die nu jammer genoeg volledig uitgebloeid is.
2. Een heerlijke meloen, die zo gesmaakt heeft.
3. De zaadjes uit die meloen: ik heb ze gekuist, laten drogen en dit weekend ga ik ze planten.
4. Ik op de Nationaal Pop-Up Store terwijl ik Leopoldo Profili aan het interviewen ben voor mijn eindwerk. Daarover schrijf ik binnenkort een aparte blogpost!
5. Mijn avocadopitten die ik al wekenlang verzorg, hopelijk groeien er binnenkort scheuten en wortels uit. Mijn tuinkers doet het alleszins heel goed, zo goed dat we hem gisteren opgegeten hebben.
6. Het was een vlechtige dag, die dag. En ik vond het leuk.
7. Een heerlijk en gezellig diner met Pieterjan: vissoep en toastjes met look, rouille en gemalen kaas. En versgeplukte rozen uit een voortuin in de buurt. En mijn uitgebloeide orchidee (iemand tips wat ik er nu mee moet doen?).

Dingen die mijn hart verwarmden de afgelopen week:
∞ Hoe mooi de liefde is. Al vijf jaar, één maand en vier dagen delen Pieterjan en ik alles. En het is zo schoon om te zien hoe onze relatie geëvolueerd is. Van jonge, onzekere zeventienjarigen, naar volwassen en opengebloeide twintigers die elkaars gedachten kunnen lezen aan de hand van schouderbewegingen, oogopslagen, strelingen en stiltes. Hebben jullie ook zo'n liefde, of kennen jullie gelijkaardige koppels? Ik wens het alleszins iedereen toe, de wereld zou zo'n mooie plaats zijn als iedereen zou hebben wat Pieterjan en ik hebben.
 De 98 vind-ik-leuks op de facebook-pagina van Always Twinkle! Misschien word jij nummer 100?
 Brieven krijgen en versturen. Lieve Damianne gaf me vlinders in mijn buik toen ik haar brief las.
 Deze film die ik gisterenavond zag. Over een man die van Peru naar Polynesië wil varen, op een vlot. Vorig jaar las en zag ik Life Of Pi en was ik enorm teleurgesteld, ik vond zowel het boek als de film echt niet goed. Ik snapte de hele hype errond niet. Maar deze Kon-Tiki was zó goed. En het is een Noorse film, da's altijd nog een reden om een film te bekijken. Laat me zeker weten wat je ervan vond als je hem gaat bekijken, of misschien heb je hem al eens gezien?
 Dit mooie liedje en de bijhorende videoclip van Lykke Li. Ze doet het steeds opnieuw, deze Zweedse schone.

4 opmerkingen:

  1. Woohoo voor Major Radio! :) Heerlijke momenten beleef jij zeg en wat een prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi ik ben nummer honderd ^^ (Maar niet verder vertellen hoor). En wat een fijne blogpost heb je geschreven

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooie foto's en echt leuk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne foto's! Mij is het nooit gelukt een avocado plantje te laten ontstaan, ik hoop jou wel!

    BeantwoordenVerwijderen