16 augustus 2014

dierenliefde


Gisteren ging ik naar Planckendael. Ik voelde me blij, als een klein kindje. Ik weet dat de dieren er in kooien en afgesloten verblijven zitten, en dat breekt ook soms mijn hart. Maar ik weet dat ze er het over het algemeen goed hebben, dat er mensen goed voor hun zorgen en dat ze verzorgd worden wanneer ze ziek, zwanger, jong of oud zijn. Bovendien zijn de meeste van deze dieren geboren in gevangenschap, waardoor ze in het wild niet kunnen overleven. Ik weet het, het is dubbel. Maar Planckendael is een verzorgde en mooie dierentuin, en dat vind ik zeer belangrijk.
Kortom, ik glimlachte non-stop, en zag (en ontmoette! zoals de lori hierboven!) veel mooie dieren.




(De pinguïns ontmoette ik al eens eerder, dat kon je hier beluisteren.)


4 opmerkingen:

  1. Oh ik wil ook zo graag met de pinguins gaan wandelen! Nu ik een nichtje heb van 2 jaar oud heb ik gelukkig het ideale excuus! Naar de zoo zijn we al geweest, een superleuke dag maar ook heel triest... sommige beestjes hebben écht wel weinig ruimte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een supermooie foto's! En ik snap je dubbel gevoel over dierentuinen helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen