11 juli 2014

best kept memories


Van twintig tot tweeëntwintig juni vond je mij op het festivalterrein in de Beekse Bergen, in Nederland.  Namelijk op Best Kept Secret. Het mooist bewaarde geheim uit de Nederlandse en Belgische festivalwereld. 

Want wat is het daar fijn. Een bos, een meer, een strand, schommels, lekker eten en ontelbaar veel goede artiesten. En toch blijft het er gezellig. Geen over de koppen lopen, artiesten die je steeds kan horen en zien, nooit heel lang aanschuiven aan de eetkraampjes en propere toiletten zonder je billetjes vuil te maken. Dat is onder andere wat Best Kept Secret je te bieden heeft. Ik zag er heel veel artiesten: James Blake, Caribou, Tokimonsta, Amatorski, I Am Oak, Nils Frahm, School Is Cool, Wild Beasts, Miles Kane, Metronomy, The War On Drugs, CHVRCHES, Franz Ferdinand, George Ezra, The 1975, Angus & Julia Stone, The Notwist, Belle & Sebastian, Lykke Li en Elbow. Een heel lijstje verspreid over drie dagen, maar het kon niet beter zijn. Mijn hoogtepunten waren Nils Frahm (hier kan je een deel van zijn concert herbekijken en -beluisteren!), Angus & Julia Stone, Metronomy en Franz Ferdinand. Maar eigenlijk heb ik niet echt iets slecht gezien. Elbow was een teleurstelling, maar dat was omdat ik ze enkele jaren geleden al eens een steengoed concert zag spelen in een grote concertzaal, en dit festivalconcert kon daar niet aan tippen. En Belle & Sebastian was soms een beetje vals, maar toch nog goed genoeg om liggend in het zand te genieten van de muziek.



Natuurlijk kan ik je niet alles vertellen, je moet er geweest zijn om het te snappen. Het is moeilijk om te beschrijven hoe fijn het vertoeven was op de grote houten schommels die tussen de bomen hingen, of hoe lief de zon 's ochtends opkwam tussen de bomen op het mooie kampeerterrein en hoe lekker de dennenbomen er roken. Het is moeilijk om te beschrijven hoe goed de frietjes er smaakten (ja Belgen, de Nederlanders hebben mij de lekkerste frietjes geserveerd die ik ooit proefde, of je het nu gelooft of niet). Het is moeilijk om te beschrijven hoe mooi de zon door de boomkruinen scheen wanneer je in het gras naast de tenten lag te genieten van de goede muziek. Het is moeilijk om te beschrijven hoe gezellig het Etsy-winkeltje in het bos was, hoe zacht het zand op het strand aanvoelde als je op je rug lag te genieten van de heerlijke muziek van Angus & Julia Stone of hoe lief en dankbaar Nils Frahm was tijdens en na zijn concert. 



Lieve Best Kept Secret, mij zie je volgend jaar terug.



PS: al deze foto's zijn analoogjes.

17 opmerkingen:

  1. ahhhh ik mis het. en heel fijn geschreven/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik mis het ook! Ik ben al aan het aftellen naar volgend jaar :)

      Verwijderen
  2. Het klinkt als een mega fijn festival en je beschrijft het heel goed, maar alleen jij weet hoe het voelde.
    Mooi geschreven Jade en mooie analoogjes. Vooral die van je benen in de lucht vind ik heel leuk!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Sanne! Jouw blogje over Down The Rabbit Hole vond ik ook ongelofelijk fijn, het liet me zeer hard denken aan wat ik allemaal meemaakte op Best Kept Secret en hoe ik me er(bij) voelde!

      Verwijderen
    2. Hihi, inderdaad! Toen ik dit stukje van jou las, dacht ik ook aan Down The Rabbit Hole. Het was echt zo'n fijn festival :)

      Verwijderen
  3. Leuke foto's! Ziet er ook echt een tof festival uit :) Ik vond Angus & Julia Stone een beetje saai op Werchter eerlijkgezegd ... George Ezra vond ik supergoed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben al jaren heel grote fan van Angus & Julia Stone, en ik vond hun concert op Best Kept Secret heel goed. Maar dat was volgens mij in een heel andere sfeer dan op Werchter. Bij ons was er een groot meer, de ondergaande avondzon, een strand waar je kon liggen, … Helemaal anders dan een concerttent! George Ezra vond ik ook niet slecht, hij heeft een mooie stem vond ik!

      Verwijderen
  4. Oh wat fijn! Ik check de affiche van BKSF welk altijd, en ik ben altijd onder de indruk, maar toch is het er nog niet van gekomen om er heen te gaan... toch eens overwegen volgend jaar, het ziet er echt super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vond ik ook al sinds vorig jaar: zo'n klein festival en toch zulke straffe namen!

      Verwijderen
  5. Oh wat klinkt dit jaloersmakend fijn! Wat heerlijk dat je zo hebt genoten, ik wil ook zo graag volgend jaar op dat geweldige festival rondhuppelen!

    BeantwoordenVerwijderen