12 oktober 2017

Ik hou van kleuren, maar niet van een kakafonie. Ik hou van de zee en de duinen en de wind die er waait en hoe ik na een dagje zee altijd helderder kan denken. Ik hou ervan om brieven en postpakketjes te ontvangen en mooi ingepakte cadeautjes open te doen, maar nog meer van cadeautjes geven. Van al het fruit hou ik het meest van vijgen en mandarijntjes, daarna komen de aardbeien, frambozen en braambessen. Ik hou van pompoenen in alle soorten en maten en smaken, maar niet zo van Halloween. Ik hou van boswandelingen en wandelingen in de natuur, tussen velden en weiden en op de heide, en erna een lekkere kop thee of chocomelk. Ik hou van goede artistieke films en hoe ze vaak een hele grote indruk kunnen nalaten op mij. Ik hou van goede muziek en zeker wanneer die muziek nog niet zo bekend is en zo nog een beetje specialer lijkt. Ik hou van natuurdocumentaires, zowel over flora als fauna. Ik hou van de wind in mijn haar en van de zon op mijn huid. Ik hou van mijn dochtertje en hoe lief ze naar me kan lachen of hoe ondeugend ze kan kijken. Ik hou ervan hoe ze met open armen naar me stapt als ze geknuffeld wilt worden. Ik hou van mijn vriend en van hoe intens en diep en vast onze relatie is. Ik hou ervan dat hij mijn gedachten leest zonder dat ik ze uitspreek of vice versa. Ik hou van zijn warme baard en van zijn warrige haren in de ochtend. Ik hou van pannenkoeken bakken en eten, van gesmolten boter en van geroosterde pijnboompitten. Ik hou het meest van plat water, ik vind dat eerlijk waar het lekkerste drankje dat er is. Ik hou van verse krakende lakens op het bed en van daar dan diep in weg te kruipen. Ik hou van de geur van zwembaden. Ik hou van de winter en de koude en hoe mooier en puurder de natuur altijd lijkt wanneer het een beetje kouder is. Al hou ik ook van de lente en de zachte zomerdagen. Ik hou niet van hete zweterige zomerdagen of -nachten. Ik hou van lange fietstochtjes en ook van de ochtendlijke met mijn dochter vanachter in het fietsstoeltje. Ik hou van wandelen op het natte zand met blote voeten. Ik hou van zwemmen in helder water, maar helemaal niet wanneer ik de bodem niet zie. Ik hou van pure en simpele stoffen en kleren en van natuurlijke kleuren. Ik hou van eenvoudige dagen, en van een eenvoudig leventje. Ik hou ervan om oude foto's opnieuw te bekijken, om oude herinneringen op te halen. Ik hou van flauwe mopjes en van goede verhalen. Ik hou van kleine baby's en van kinderstemmen en van hun gelach. Ik hou ervan om dingen te creĆ«ren en te maken, door te breien of te naaien of te tekenen of te knutselen of te koken of te fotograferen of te ontwerpen. Ik hou van het gefluit van de vogels. Ik hou van koffie, het liefst met veel gestoomde melk. Ik hou van de geur van koffie, van de geur van herfstbladeren in het natte gras, van de geur van spaghetti en soep die al uren op het kookvuur staan te pruttelen, van de geur van mijn dochter (vooral de geur in haar warme hals) en van de geur van en na de regen. Ik hou ook van de geur van: lavendel, versgewassen kledij, goede wol, hout, citroen, vers brood en afgemaaid gras. Ik hou van vroeg opstaan en de tijd nemen om wakker te worden en te ontbijten, maar ik hou ook van een beetje uitslapen. Ik hou ervan om 's avonds nog een boek te lezen in bed. Ik hou van het geluid van popcorn die poft en van champignons die piepen wanneer ze gebakken worden. Ik hou van zoveel meer. Ik hou van gedachten en van ze op te schrijven, en ik hou er nog meer van wanneer ze gelezen worden. Ik hou van bloggen en van het feit dat ik de draad nu terug oppik en dat ga proberen vol te houden. 

6 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om te lezen Jade! Zo'n lijstje wil ik ook eens maken. Ik ga er snel ook weer aan beginnen, hoera voor bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje, zeker doen! Ik vind je blog heerlijk om te lezen. :)

      Verwijderen
  2. Hartjes voor plat water en regengeur en nog zoveel meer waarin ik me herken, en vooral voor weer nieuws hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoveel liefde voor jou en je schrijfsels!
    Zoveel herkenbaars, zo mooi om dit in een lijstje te zien.

    BeantwoordenVerwijderen